
Vandaag staat eerst weer in het teken van Gaudi en wel het eerste huis dat hij ontworpen heeft Casa Vicens. Een heel vrolijk op de natuur gebaseerd huis met bloemen en palmbomen. Maar ook de draak, dit keer in kleine vorm komt weer terug in het geheel. Waarom weten we niet maar blijkbaar hadden we online een speciale toegang geregeld waarbij we na afloop nog een heerlijk mango ijsje kregen.
Vanmiddag hebben we een bezichtiging van het Palau da Musica oftewel de opera van Barcelona.(pdf). Maar eerst nog even lekker op het terras waar tot onze verassing een demonstatie langs komt. Voor de opera staat een beeld van een hoofd dat aan de voorkant een vrouw is en aan de achterkant een man, dat heel mooi in elkaar overloopt.




Als we de opera in lopen weten we niet wat we zienecht zo mooi. Men zegt dat dit het mooiste opera gebouw van Europa is, maar dat weet ik niet hoor.
Daarna nog lekker wat gegeten op het El Real plein en nog heerlijk van het zonnetje genoten. Ook nog even Barcelona gespeld in aparte opgemaakte letters gefotografeerd.
































































































































































































































































